37 890 ₴
За кілька десятиліть використання сценічного моніторингу склалася технологія, коли звукорежисер, що приходять до нього, мікрофонних і інструментальних каналів збирає мікс, що надсилається потім на шину посилу ((AUX), а на сцені сигнал із цієї шини подається перед виконавцем монітор. Кількість моніторних міксів, відповідно, визначається числом AUX-шин. Зворотний зв'язок між музикантом і звукорежисером досі полягає за перевагою в переговорах на саунд-чоку, де, як відомо, однією з найбільш довгих процедур є відбудова персонального моніторингу для музикантів на сцені. Це не тільки запобігання перевищеному 'свистуну' мікрофонів, а й банальному встановленню рівнів гучності інших музикантів у моніторі для конкретного виконавця. Однак на концерті такі розмови виключені, і доводиться вдаватися до глядачів, що відволікають, і такої, що заважає музиканту, жестикуляції. Практика показує, що звукорежисери ці тілорузі не завжди оперативно помічають і не відразу вносять потрібні зміни. Все це неминуче позначається на зручності роботи на майданчику, а потім і на якості шоу.
Основні особливості ROLAND M48:
- привласнити ім'я (запам'ятується безпосередньо в M-48 і виводиться під час під'єднання до інших систем)
— зібрати індивідуальну шину, тобто заздалегідь відбудувати рівні та панораму кожного з каналів до рівнів груп, у які вони потраплять.
— сформувати групи (до 16) для кожного з під'єднаних пультів M-48, просто поставивши у відповідній дошці 'хрестики'
— відрегулювати майже всі параметри, за винятком тільки рівнів AUX, вбудованого мікрофона та гучності на лінійному виході
- зберегти в пам'яті M-48 налаштування сцени (до 16 пресетів)
- скопіювати будь-який з параметрів на інший M-48.
Тому над рішенням завдання пришвидшення і спрощення саундчека б'ються багато виробників концертного обладнання. Наприклад, одним із найпоширеніших способів є застосування In-Ear систем, здатних, серед іншого, захистити як музиканта, так і публіку від акустичної заводки мікрофонів без придушення частот, на яких вона утворюється. Однак застосування вушних моніторів однаково не розв'язує проблему оперативного регулювання балансу в моніторах. Крім того, не всі пульти мають необхідну кількість AUX-шинів, а в умовах вітчизняної концертної діяльності, коли під рукою може виявитися консоль, далеко не відповідну завданням конкретного концерту, це змушує звукорежисерів 'ужимати' свої мікси до можливостей пультів.
Система ROLAND M48 пропонує піти від класичного створення індивідуальних моніторних міксів моніторним (або FOH) звукорежисером і віддає оперативне керування персональним моніторингом самим музикантам. Персональна система керування моніторингом дає змогу музикантам уникнути 'театра міміки та жита'. Уявіть собі, щоб підняти, наприклад, гучність ударних у моніторах басиста, йому більше не потрібно махати руками на сцені, намагаючись пояснити звукорежисеру, що і як поміняти. За допомогою мікшера ROLAND M48 музикант сам крутить заздалегідь підписані ручки на індивідуальному пульті ROLAND M48і результат миттєво стає таким, як потрібно.
Розгляньмо ближче, як працює ROLAND M48. Кожен пульт ROLAND M48 отримує і живлення, і сигнал за звичайним кабелем CAT5. Завдяки цьому не потрібна зайва розетка на сцені, та й дротів під ногами буде менше. По одному кабелю передається до 16 груп каналів, для чого застосовується фірмовий протокол REAC (Roland Ethernet Audio Communication). Групи формуються ще до пульта M-48 різними способами (але вони нижчі).
На верхній панелі мікшера ROLAND M48 є 8 ручок із діодною індикацією параметра, який зараз регулюється. Ліворуч від ручок дві кнопки перемикання двох шарів, з 1 по 8 і з 9 по 16 груп. Справа від ручок розташовуються кнопки, що дають змогу вибрати, який саме параметр регулюється в цей момент: рівні гучності, панорама, еквалайзер або ревербератор. Важливо зазначити, що всі ці параметри належать тільки до того сигналу, що відтворюється з ROLAND M48, і керуються вони окремо для кожної групи. Над ручками містяться звичні індикатори каналів і кнопки Solo. Здавалося б, для цілей керування персональним моніторингом цим можна було б і обмежитися, але інженери Roland вирішили, що можна додати ще кілька корисних функцій.
Насамперед важливо одразу визначитися, куди піде сигнал з ROLAND M48. Звісно, найкращим поєднанням стане зв'язка ROLAND M48 з In-Ear моніторами, позаяк вона дасть змогу і уникнути проблем із якістю звуку, і додасть оперативності, але такий варіант не єдиний. У разі якщо це підлогові монітори, на задній панелі ROLAND M48 є лінійні лівий і правий TRS-виходи. Для цього під'єднання є окрема ручка керування на верхній панелі.
У разі використання In-Ear моніторингу є два виходи на навушники 6,3 мм і 3,5 мм із регулятором вихідного рівня. Для них же передбачений і вбудований ambience-мікрофон на задній панелі, що дає змогу чути в навушниках все, що відбувається на сцені. Це дуже корисна функція, тому що після появи вушних моніторів багато виконавців сталииком, що їм некомфортно чути тільки сценічний мікс без живого відгуку зали. Окремо варто зазначити й наявність на приладі AUX-входу. Завдяки йому можна під'єднати до ROLAND M48 будь-яке джерело аналогового стереосигналу. Наприклад, барабанщик має можливість приєднання власного кліка.
Зрозумівши все вищесказане, можна укласти ROLAND M48 являє собою дуже вдалий прилад: компактний, багатофункціональний і, що не менш важливо, простий у розумінні та використанні. Однак виникає питання: як його можна під'єднати до наявних систем?
Для комутації, живлення й керування найкраще підходить сплітер Roland S-4000D, хоча його можна замінити на будь-який інший гігабітний сплітер, але водночас необхідно подати живлення в кабелі CAT5 за допомогою спеціальних пристроїв. Однак за можливості краще все ж використовувати S-4000D, оскільки цей сплітер не тільки обладнаний технологією POC (Power on Cable), але й дає змогу під'єднати відразу вісім ROLAND M48. Важливо відразу для себе зазначити: вісім не межа для системи загалом, а межа тільки для одного сплітера. Для того, щоб у системі було стільки пристроїв M-48, скільки потрібно, досить просто під'єднати послідовно один сплітер до іншого.
Сам же сплітер під'єднується до будь-якого пульта, аналогового або цифрового. Це під'єднання можливе або завдяки стейджбоксам (у разі з аналоговими консолями), або завдяки S-MADI конвертору. S-MADI перетворює цифровий протокол REAC на MADI, який підтримують сьогодні майже всі виробники цифрових пультів. Зрозуміло, під час використання консолей Roland такі додаткові перетворювачі не знадобляться, оскільки спліттер під'єднується безпосередньо до консолі.
Тепер нарешті, читайте формування груп для кожного ROLAND M48. Керування всіма ROLAND M48 у межах однієї системи здійснюється централізовано з одного джерела. У разі використання консолей Roland це керування відбувається з консолі, у разі інших консолей використовується безплатний застосунок для PC/Mac. У цьому разі комп'ютер під'єднується до або стейджбокса, або до S-MADI. Водночас важливо зазначити, що функціонал усіх способів керування ідентичний і всі вони рівноцінні.
У застосунку (або на блоці керування на пульті) можна індивідуально керувати практично всіма параметрами кожного з пультів ROLAND M48, під'єднаних у систему (а всього можна під'єднати до 99 пультів). Всі ці дії, зазвичай, виробляються один раз, оскільки можна використовувати створені заздалегідь пресети. Як і у разі зі звичними цифровими консолями, ці пресети — чудова підмога, що економить час саундчека.
Технічні характеристики ROLAND M48:
Номінальний вхідний рівень
Номінальний вихідний рівень
Роз'єми
Основні | |
---|---|
Виробник | Roland |
Користувацькі характеристики | |
Назва | Мікшерний пульт Roland M48 |
Тип | Мікшерний пульт |